İçeriğe geç

6502 Sayılı Kanun Neleri Kapsar

6502 sayılı kanunda yer alan diğer talepler neler?

Bunlar: 1- Hizmetin tekrar yapılmasını isteme, 2- Ücretsiz onarım isteme, 3- Ayıba ilişkin bedel indirimi, 4- Sözleşmeden dönme haklarıdır. Tüketici bu seçimlik haklardan birine ek olarak tazminat da talep edebilir.

Tüketici hakları 11. madde nedir?

(2) Tüketici, malı teslim aldığı tarihten itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, malın bedelini iade etme, ayıpsız bir misli ile değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Tüketici Kanunu kimleri kapsar?

(1) Bu Kanun, her türlü tüketici işlemine ve tüketiciye yönelik uygulamalara uygulanır.

Tüketici hakları neleri kapsıyor?

Temel ve evrensel tüketici hakları maddeleri nelerdir? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı Sağlık ve güvenliğin korunması hakkı Ekonomik çıkarların korunması hakkı Bilgi edinme hakkı, eğitim hakkı Tazminat hakkı Temsil hakkı (sesinin duyulması) Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı.

Tüketiciye bedel iadesi hangi şartlarda yapılmaktadır?

Tüketiciye iade hangi şartlarda yapılır? Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir.

Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?

2024 yılı için uyuşmazlık değeri 104.000,00 TL (yüzdörtbin) Türk Lirası’nın altında olan tüketici uyuşmazlıklarında Bartın İl Tüketici Hakem Heyetimize başvuruda bulunulabilir.

6502 sayılı kanun 77 maddesi nedir?

6502 sayılı Kanunun 77. maddesi aynı kanunun 59. maddesinin ikinci fıkrasında; ülke genelinde yayın yapan radyo ve televizyon istasyonlarının 08:00-22:00 saatleri arasında yayın yapması gerektiği düzenlenmiştir.

Tüketici hakları 52 madde nedir?

MADDE 52 – (1) Abonelik sözleşmeleri, tüketiciye belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya periyodik olarak alma olanağı sağlayan sözleşmelerdir. (2) Yazılı veya mesafeli olarak yapılmış olsun, kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı üzerinde yapılmış olsun, bu sözleşmelerin bir örneğinin tüketiciye verilmesi zorunludur.

Ayıplı mal kaç gün içinde satıcıya ihbar edilmelidir?

Türk Ticaret Kanunu’nun (TTK) 23. maddesi, teslim anında açıkça görülen ayıplar durumunda, ayıpların 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi gerektiğini hükme bağlamıştır. Bariz ayıplara örnek olarak, üründe gözle görülür kırık veya çatlakların bulunması gösterilebilir.

Kimler tüketici sayılmaz?

Çeşitli Yüksek Mahkeme kararlarında, ticari kuruluşların tüketici olarak kabul edilemeyeceği belirtilmiştir. Tüketici olarak yasal olarak tanınan tüzel kişiler, ticari amaçlarla kurulmamış tüzel kişilerdir. Tüketici olarak yasal olarak tanınan tüzel kişiler arasında, örneğin ticari amaçlarla kurulmamış dernekler ve vakıflar yer alır.

Tüketici hakları iade süresi ne kadardır?

Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. “Mal” satın alınacaksa, süre malın teslimi ile başlar; “hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin kurulması ile başlar.

Bilinçli bir tüketicinin hakları nelerdir?

Temel tüketici hakları nelerdir? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı… Sağlık ve güvenliğin korunması hakkı… Ekonomik çıkarların korunması (seçme hakkı)… Bilgi edinme hakkı (bilgi edinme hakkı)… Eğitim hakkı… Tazminat hakkı (zarar tazminatı hakkı)… Dernek kurma ve temsil (duyulma hakkı)… Temel tüketici haklarıDaha fazla makale…

Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?

Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı Habertürk’e açıldı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.

Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.

Tüketicinin sahip olduğu haklar nelerdir?

TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? Tüketici şikayetlerini nereye iletebilirsiniz? Temel ihtiyaçlara ilişkin hak Sağlık ve güvenlik hakkı Bilgi edinme hakkı Seçim hakkı Tazminat hakkı Sağlıklı bir çevreye ilişkin hakDaha fazla makale…

Tüketici hakem heyeti neleri kapsar?

Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Komiteleri, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca tüketici işlemlerinden ve tüketici odaklı uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözümünü bulmak amacıyla kurulan komitelerdir.

Tüketici hakem heyeti uyuşmazlık tutarı nedir?

– 01.01.2024 tarihinden itibaren uyuşmazlık değeri 104.000,00 TL’nin altında olan başvurular il ve ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kurullarına yapılabilecektir.

Tüketici hakları 52 madde nedir?

MADDE 52 – (1) Abonelik sözleşmeleri, tüketiciye belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya periyodik olarak alma olanağı sağlayan sözleşmelerdir. (2) Yazılı veya mesafeli olarak yapılmış olsun, kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı üzerinde yapılmış olsun, bu sözleşmelerin bir örneğinin tüketiciye verilmesi zorunludur.

Ayıplı mal tüketici hakları nelerdir?

yapabilir miyim? Ürün arızalıysa tüketiciler, iade, ürünün arızasız bir ürünle değiştirilmesi, arızaya orantılı fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarılmasını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin isteğine uymalıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hipercasino şişli escort ankara escort
Sitemap
google